lauantai 28. joulukuuta 2013

Katsaus vuoteen 2013

Muistelin että tämmösiä postauksia näky paljon viimevuoden lopussa, ja päätin nyt tehä tän, kun viimevuonna en tehny!

Tammikuu
Vuosi alko Aholansaaressa muutaman mutkan kautta. Cessi teki paljon postauksia mun blogiin, joita osa vihas ja osa rakasti. Ratsastin aktiivisesti Kaapolla, ja kävin muutaman kerran Tähtee moikkaamassa. Mun tukassa oli liukuvärjäys. Peruskoulun vika lukukausi käynnisty. Oli isoskoulutuksen toinen vaihe.


Helmikuu
Mun kavereita Helsingistä ja Seinäjoelta oli meillä. Käytiin studiolla äänittämässä meidän musaryhmän eka biisi. Oltiin Martan kanssa kuvaamassa UMK finaali ja nähtiin Sofiaa. Ratsastin yhä Kaapolla.

Maaliskuu
Käytiin yhteiskuntaopin ryhmän kanssa Helsingissä ja eduskunnassa. Jäin Helsinkiin ja näin kavereita, kävin myös tutustumassa Kallion lukioon. Nauroin kaljaisuuden hippelille. Sofia ja Fiija oli meillä viikonlopun ja ratsastin vieläkin paljon Kaapolla.

Huhtikuu
Justinin kauan odotettu keikka Martan kanssa. Itkua ja naurua, uusia kavereita. Värjäsin tukan vaaleemmaks ja se oli toosi lyhyt.. Tein super cool meikki ihku-videon joka aiheutti keskustelua ja blogiin alko tulviin lukijoita. Isoskoulutuksen kolmas vaihe.


Toukokuu
Aloin ratsastaa Reiskalla. Pääsin isoseks, ja oli viimeistelyleiri Saaressa. Tutustuin paremmin Kaukoon ja Iidaan. Oli peruskoulun vika kuukausi, joka päätettiin naurussa ja joloilussa. Ei enää riidelty luokan poikien kanssa ja yleisesti ottaen kaikki oli aika mukavasti.

Kesäkuu
Koulu loppu umbron sukkahousuissa koulukavereiden kanssa rannalla hengaillen. Kaikki oli hilpeinä. Kävin nurmossa pikavisiitillä ja kastoin talviturkin. Oltiin Vilin kanssa kattomassa Haloo Helsinkiä Helsinkipäivän konsertissa ja syötiin pizzaa. Saatiin tietää mihin lukioon päästiin, ja muahan kutsu Hatanpään lukion musiikkilinja. Kallio jäi taakse kolmella pisteellä, mutta alun katkeruuden jälkeen tajusin että ehkä se olikin vaan ihan hyvä juttu. En olis koskaan tutustunu näihin tyyppeihin. Mökkeiltiin ekaa kertaa Cessin kanssa.


Heinäkuu
Herättäjäjuhlat Haapajärvellä. Olin kahden tulen välissä ja samaan aikaan pettyny ja onnellinen. Mun kesätyöt alko jäätelökioskilla ja olin sielä ku kotonani. Skedesin monta kertaa keskustasta kalevaan. Sata lukijaa tuli täyteen niin blogissa kun youtubessa. Hengailin jonkin verran Iidan kanssa, ja mökkeiltiin lisää Cessin. Kävin myös omalla mökillä ja talkoiltiin Iidan kanssa saaressa. Päästin irti ihmisestä johon olin aika toivottomasti ollu kiinnittyny viimesen puoltoista vuotta.

Elokuu
Mut leikattiin. Koulu alko. Rakastuin samantien Haluun. Tutustuttiin tosi hyvin luokan kanssa, enkä osais kuvitella parempaa ku noi tyypit. Aloin ratsastaa taas majalla.


Syyskuu
Käytiin uusien kavereiden kanssa särkänniemessä. Sain silmälasit. Jatkis tapahtu ja sipuliystävästäni alkoi kuoriutumaan. Eikä se itkettäny. Asia joka itketti oli parhaan ystävän kuolema. Ystävä jonka kanssa olin jakanu ilot ja surut, joka viimesinä kolmena elinkuukautenaan osotti mulle enemmän rakkautta kun olisin koskaan uskonu. Ystävä johon pysty aina luottaan. Kymmenen vuotta luo aikamoisen siteen ystävien välille, ja oon varma että Nuppu suojelee mua kaikilta ilkiöiltä. Se on mun oma suojelusenkeli.


Lokakuu
Seukkari oli ja meni, ja vaikka olin ihan valmis lähteen sieltä himaan samalla sekunnilla kun astuin junaan, niin se osottautu yheks kivoimmaks saaritapahtumaks pitkään aikaan. Syysloman olin Helsingissä kavereiden luona, ja olin ilosempi ku kertaakaan Nupun poismenon jälkeen. Kaverit ihan vaan olemassaolollaan paransi mun oloa hurjasti, ja alko tuntuun siltä että kyllä tästä selvitään.

Marraskuu
Koulu paino päälle, ja olin ihan valmis syyslomaan. Olin stressaantunu monesta asiasta, mutta nyt kun jälkeenpäin kattoo ehkä ihan hyvä että marraskuu oli niin hektinen. Ei tarvinu miettiä. Luin TFIOS:in ja edelleen mietin sen kauneutta. Tein rumuushaasteen ja paras kommentti oli ''vittu oot ruma'' - oh rly????


Joulukuu
Lankarin pikkujoulut nurmossa tapahtu. Olin tosi onnellinen ja ''on siitä joskus jotain hyötyykin'' soi vieläkin päässä. Mun sininen villapaita tuoksuu teeltä, koska Kauko läikytti sitä sen päälle. Täytin 16 ja itkeskelin koko päivän. ''Kaunein. Hauskin. Parhain.'' piristää silti yhä. Uskalsin antaa ittelleni luvan kertoo siitä miltä musta oikeesti tuntuu, ja tajusin ettei kaikkien tarvi tietää siitä. Tunsin itteni voimattomaks, ja samalla tosi rakastetuks. Tajusin kuka välittää. Vietin joulua perheen kanssa, ja naurettiin mahamme kipeiks The Big Bang theory maratonin aikana. 30. pv lähen Nurmoon toivottamaan uuden vuoden tervetulleeks.


Monessa blogissa on lukenu että 2013 on ollu niiden elämän paras vuosi. Mulle se ei ollu. Mutta mä aijon ottaa asenteen, että teen ensvuodesta sen parhaan. Ja oon tosi varma jo nyt että siitä tulee hyvä, koska vuosi vaihtuu niin mahtavassa seurassa. Kiitos kaikille jotka ootte tänkin vuoden mun blogia seurannu, nähään ensvuonna.
HYVÄÄ UUTTAVUOTTA 2014 KAIKILLE OTHERSIDEN LUKIJOILLE!

4 kommenttia:

  1. ihanat koira ja rudy! x) meen tsiikaa niit varmaa 25.1. helsinkii

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Ne on kyl ihan mahtavia tyyppei! Hullun hauskoi ja mukavia. Kivaa keikkaa sinne!;)

      Poista
  2. moikka oon hakemassa kallion lukioon, ja mietin mikä keskiarvo sulla oli ja millaisia harrastuksia kun et päässyt sisään?

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mulla jäi uupuun ihan keskiarvosta joka oli 7.6. Oon harrastanu kaikenlaisia teatterijuttuja ja ollu parissa isommassa proggiksessa. Sit mulla on niiden pohjalla vielä 9vuotta taiteen perusopetusta ja siittä erikoistumista sirkustaiteeseen. Mut jos sulla on KA kohallaan ja hyvä omahakemus, ni en nää mitää syytä mikset pääsis. Sinne oli aika kova hinku tänävuonna, mut tsemppii enskevään hakuihi!

      Poista